Na samym wstępie chciałbym zaznaczyć, że to użytkownik Jacek64 na forum Jawacz.pl jest pomysłodawcą modyfikacji korka spustowego.
Większość współczesnych pojazdów posiada magnetyczny korek spustu oleju. Przyciąga on wszystkie opiłki z oleju, przez co pozytywnie wpływa na wytrzymałość pracujących w oleju elementów silnika. Dlatego podczas wymiany oleju w każdym pojeździe tak ważną rzeczą jest dokładne oczyszczenie korka spustowego.
Jednak w naszych zabytkowych pojazdach często stosuje się zwykłą śrubę metryczną bez właściwości magnetycznych. Można oczywiście dokupić magnetyczny korek spustowy w cenie około 30 zł i przy najbliższej wymianie oleju po prostu zamienić standardową śrubę na nowo zakupiony korek spustowy. Można również mając odpowiednie środki i narzędzia namagnesować naszą śrubę, jednak jest to dosyć trudny i stosunkowo długi proces. Można też samemu we własnym zakresie w cenie mniejszej jak 6 zł wykonać taki korek spustowy przy użyciu zwykłej śruby, wiertarki z odpowiednim wiertłem oraz magnesem neodymowym.
Kupujemy zwykłą śrubę M10x20 o skoku gwintu 1,5 mm (jest to uniwersalny skok gwintu). Koszt jednej takiej śruby to około 70 gr. Potrzebujemy jeszcze magnes neodymowy. Możemy go dostać na kilka sposobów. Wkrętak z wymiennymi końcówkami posiada takiego rodzaju magnesik, możemy też kupić na aliexpress pakiet 50 magnesów o dowolnej szerokości i grubości w cenie 4 zł lub udać się do sklepu modelarskiego. Osobiście kupiłem pakiet magnesów o wymiarach 5×1 mm na aliexpress, pozwoliło mi to na wykonanie większej ilości korków spustowych do moich maszyn.